tiistai 13. toukokuuta 2014

Raitapöllö


 
Tässä talven ja kevään aikana, minkä olen täällä kotosalla toipilaana viettänyt, olen ehtinyt tehdä jos jonkinlaista käsityötä. Pääasiassa olen tehnyt pieniä ja keveitä käsitöitä, säästääkseni hartioita ja käsiä, jotka ovat olleet muutenkin aika kovilla.
Virkkaamista en ole hirveän paljon harrastanut, mutta olen sitäkin nyt kokeillut vähän enenmmän. Yleensä valitsen mieluummin puikot, kuin koukun, mutta ollaan tässä jotenkin tutuksi tultu. Virkkauksen lyhenteet ja sanasto on vielä vähän hataralla pohjalla, mutta kyllä sieltä pylväät ja muut jo erottuu.
Muistan kun ensimmäisellä luokalla koulussa virkattiin pitkästi ketjusilmukkaa ja siitä tehtiin  liimaamalla paperille kissa! Eli on kehitys hieman mennyt eteenpäin, enää en virkkauksessa tarvitse ainakaan liimaa :)

Näin Prinsessajuttu -blogista ihania virkkauksia, jotka oli niin koukuttavia, että pakko oli jotain päästä  kokeilemaan.
Pöllö olikin niin hellyttävä, joten siinä sopiva projketi. Malli oli helppo ja nopea tehdä, joten sopi oikein mainiosti minulle. Tulokseen olin oikein tyytyväinen ja paikkaa sille mietin. Ajattelin että ehkäpä tämä pöllöherra päätyy leikkimökin iloksi. Niinhän minä luulin, mutta tämä pöllöpä ei ollutkaan meillä pitkään viihtyvää lajiketta, vaan lensi pesästä kuten muutkin.
Onneksi muutti hyvään kotiin, nuoremman tyttären opiskeluja valvomaan!
  

Matkalla uuteen kotiin




Ihan hyvin näyttää pölöherra viihtyvän opiskelijaelämässäkin. Ehkä täällä Keltaisessa talossa olisikin ollut liian rauhallista :)





2 kommenttia:

  1. Noin soma siitä sitten tuli. Onhan tää se sama kaveri jota työstit silloin kun me teillä oltiin. ;)

    VastaaPoista
  2. Kyllä tämä se sama kaveri on :)

    VastaaPoista